Dobra komunikacja podstawą dobrych relacji i współpracy z podopiecznym

Prowadząca:

dr n.med. Anna Klatkiewicz (psycholog, psychoterapeuta, coach), pracownik naukowy Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu

 CEL SZKOLENIA:

1h

  1. Analiza stosowanych metod zapobiegania wypaleniu zawodowemu przez opiekunów formalnych pod kątem ich efektywności.
  2. Wyjaśnienie wątpliwości i analiza problemów.

 4 h – Dobra komunikacja podstawą dobrych relacji i współpracy

  1. Wprowadzenie pojęcia otwartej komunikacji i jej znaczenia w osiąganiu sukcesu w porozumiewaniu się.
  2. Podstawowe zasady umiejętnego komunikowania się:
    • Zasady umiejętnego mówienia
    • Zasady umiejętnego zadawania pytań
    • Zasady umiejętnego słuchania
    • Zasady wyrażania zrozumienia
  3. Wprowadzenie pojęcia aktywnego słuchania i jego znaczenia w porozumiewaniu się i poprawnej komunikacji.
    • Elementy aktywnego słuchania
  4. Zasady dobierania komunikatów do odbiorców pod względem ich sposobu odbierania i przekazywania informacji.
  5. Najczęstsze bariery w komunikacji i sposoby ich przezwyciężania.
  6. Zasady skutecznego komunikowania się z podopiecznym.
  7. Motywowanie poprzez udzielanie informacji zwrotnej (feedbacku).
  8. Zasady otrzymywania informacji zwrotnej.

 Czas Szkolenia:

5 godzin zegarowych

Newsletter