Prowadząca:
dr n.med. Anna Klatkiewicz (psycholog, psychoterapeuta, coach), pracownik naukowy Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu
CEL SZKOLENIA:
1h
- Analiza stosowanych metod zapobiegania wypaleniu zawodowemu przez opiekunów formalnych pod kątem ich efektywności.
- Wyjaśnienie wątpliwości i analiza problemów.
4 h – Dobra komunikacja podstawą dobrych relacji i współpracy
- Wprowadzenie pojęcia otwartej komunikacji i jej znaczenia w osiąganiu sukcesu w porozumiewaniu się.
- Podstawowe zasady umiejętnego komunikowania się:
- Zasady umiejętnego mówienia
- Zasady umiejętnego zadawania pytań
- Zasady umiejętnego słuchania
- Zasady wyrażania zrozumienia
- Wprowadzenie pojęcia aktywnego słuchania i jego znaczenia w porozumiewaniu się i poprawnej komunikacji.
- Elementy aktywnego słuchania
- Zasady dobierania komunikatów do odbiorców pod względem ich sposobu odbierania i przekazywania informacji.
- Najczęstsze bariery w komunikacji i sposoby ich przezwyciężania.
- Zasady skutecznego komunikowania się z podopiecznym.
- Motywowanie poprzez udzielanie informacji zwrotnej (feedbacku).
- Zasady otrzymywania informacji zwrotnej.
Czas Szkolenia:
5 godzin zegarowych